13 d’oct. 2011

hemeroteca [casa pati II]

Les altres tres parts de la xerrada de dilluns són evolucions de xerrades (i posteriors articles) del curs passat, i ja estan publicades al bloc: a)'un lloc per viure / confort', b)'cases de Mies [1923-1950]' i c)'[algunes] cases pati'.
A més també us vaig recomanar el llibre del Quetglas sobre el Pavelló de Barcelona del qual parlo en aquest post, també del curs passat.
Per últim, dir-vos que, quasi per casualitat, m'he topat amb una tesis sobre Mies -de la qual només m'he llegit les 70 pàgines dedicades a la casa Farnsworth- i m'ha semblat interessant perquè, en la línia d'en Quetglas -però de forma menys brillant-, contextualitza profusament l'obra i totes les circumstàncies que l'acompanyaren abans, durant i després de la seva construcció.

[ja us vaig comentar que la primera part de la xerrada, sobre la idea de casa (domesticitat, confort, etc.), l'he avançat respecte l'any passat -que la vaig donar com a introducció al tercer exercici 'casa de bloc entre mitgeres'- i ho he fet amb el mateix argument amb que us vaig parlar de 'patis' tant (aparentment) distants als patis de Mies: l'exercici de la 'casa-pati' (un clàssic de la carrera) sembla que només tingui valor compositiu i formal -que també- però crec que qualsevol casa pati també ha de poder-se explicar des de la vessant domèstica (una casa és una llar!) i des de l'aportació de valor del pati, també com a espai d'ús -vegeu l'anterior article-; resumint la casa pati ha de ser un lloc on viure de p... mare amb uns patis collonuts i, a més, amb tot el rigor compositiu (i constructiu) propi de qualsevol projecte; ah, i no deixeu de mirar l'enllaç d'en Tessenow del primer article!]


[article 'un lloc per viure / confort', 18-11-2010]

[article 'cases de Mies (1928-1950)', 13-10-2010]

[article '(algunes) cases pati', 14-10-2010]

[article 'casa pati [post scriptum II]', 13-11-2010]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada