7 de febr. 2013

Parrish Art Museum [Herzog & de Meuron]

Herzog & de Meuron torna als orígens?
Veient l'estructura i, sobretot, la façana del Parrish Art Museum sembla que sí que hi ha un salt mortal enrere cap els seus orígens. I els orígens del duet suís són rellevants.

Seria fàcil analitzar el projecte traçant una certa línia amb la Marie Short House de Glenn Murcutt, o una de les millors obres de Kengo Kuma, el Hiroshige Ando Museum (1, 2). Però per a mi el millor moment del Parrish Art Museum, a part de la seva híper-horitzontalitat, és el banc de formigó. Un formigó suís dels d'abans (1, 2, 3) amb molta personalitat, cobert per un porxo imprescindible. A l'interior, l'arquitectura de cartó-guix emblanquinat no està a l'alçada de l'expectativa apuntada per la façana. Llàstima.

[podeu trobar documentació de l'edifici en aquests enllaços d'Iwan Baan, Archidose, Dezeen, i Domus]

[haureu notat una certa baixada en el ritme habitual del bloc coincidint també amb l'aturada del curs pel canvi de quadrimestre; escric aquest post tancat a casa -des de ja fa uns quants dies- per culpa d'una pneumònia incipient (que m'ha tingut bastant castigat les darreres setmanes) -res greu!- de la qual espero recuperar-me aviat i poder reprendre així l'activitat docent i reaparèixer per l'escola de nou...]


[Herzog & de Meuron, Parrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012 ©Iwan Baan]

[Herzog & de MeuronParrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012 ©archidose]

[Herzog & de MeuronParrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012 ©dezeen]

[Herzog & de MeuronParrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012 ©Iwan Baan]

[Herzog & de MeuronParrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012 ©archidose]

[Herzog & de MeuronParrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012 ©Iwan Baan]

[Herzog & de MeuronParrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012]


[Herzog & de MeuronParrish Art Museum, Water Mill, New York, 2012 ©archidose]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada